Mirena / İlaçlı spiral Nedir?

Bu düzensiz kanama yapabilir genelde lekelenme tarzı kanama olur. Adet olamama durumunu yaşayabilirsiniz ki istediğimiz bitkileri bu hafif kilo alma memelerde hassasiyet sivilcelenme yani duygu durum değişiklikleri hafif baş ağrısı yapabilir. Tüm progesteron içeren ilaçlar gibi yumurtalık kistlerinin hafif artış görebiliriz. Aslında bunu isteyelim folikül büyümesi diyelim yani yumurta geçecek kesecikler de birazcık büyüme izlenebilir. Bu da normal mi ?Evet özellikle Tedavi amaçlı olarak kullandığımız ilaçlar spiraller var biraz önce bahsetmiştim o siperlere bunlarda tercih etmekteyiz rahim içerisindeki doku incelterek kanımın azalmasını Hatta kanalının yok olmasını sağlar bulduk bu östrojen içerdikleri için bazı hastalık gruplarında tercih edebiliriz. Bunlar neler olabilir kalp damar hastalığı olan yara içen miyomu olan hipertansiyon hastalarında kalp krizi geçirenlerde beyin damar tıkanıklığı olan hastalarda kolesterol yüksekliği olanlarda migreni olanlar da şeker hastalarında tiroid hastalığı safra kesesi taşı olanlarda doktor önerisi ile tercih edilebilir. Tam tersi endometrium dediğimiz rahim kanseri ve servis dediğimiz rahim ağzı kanseri riskini azaltmaktadır. Hayır kullanılmasını önermekteyiz mi: Evet takılabilir hormonlu spiral tercih edilmeli çünkü bakır spiral ağrıyı biraz artırabilir olanlarda bu miyom rahim iç yüzeyini bozuyorsa spiral uygulanabilir. Hatta milyonu olup anormal rahim kanaması olanlarda özellikle hormonlu yani ilaçla siperleri tercih etmekteyiz ve uygulamaktır.