Doç. Dr. Çiğdem Yayla Abide | SPİRALLER HAKKINDA MERAK EDİLENLER VİDEO 3

Düzensiz kanama yapabilir. Genelde lekelenme tarzı kanama olur. Adet olamama durumunu yaşayabilirsiniz ki istediğimiz bitkileri bu. Hafif kilo alma, memelerde hafif hassasiyet, sivilcelenme, yani duygu durum değişiklikleri, hafif baş ağrısı yapabilir. Tüm, tüm progesteron içeren ilaçlar gibi yumurtalık kistlerinde hafif artış görebiliriz. Aslında buna kist demeyelim. Folikül büyümesi diyelim. Yani yumurta gelişecek keseciklerde birazcık büyüme bu da normaldir. Evet özellikle tedavi amaçlı olarak kullandığımız ilaçlı spiraller var. Biraz önce bahsetmiştim. O siperleri bunlarda tercih etmekteyiz. Rahim içerisindeki dokuyu incelterek kanamanın azalmasını, hatta kanamanın yok olmasını sağlar. Östrojen içermedikleri için bazı hastalık gruplarını tercih edebiliriz. Bunlar neler olabilir? Kalp damar hastalığı olan, sigara içen, miyomu olan, hipertansiyon hastalarında, kalp krizi geçirenlerde, beyin damar tıkanıklığı olan hastalarda, kolesterol yüksekliği olanlarda, migreni olanlarda, şeker hastalarında, tiroit hastalığı, safra kesesi taşı olanlarda doktor önerisi ile tercih edilebilir. Tam tersi endometrium dediğimiz rahim kanseri ve dediğimiz rahim ağzı kanseri riskini azaltmaktadır. Hayır. Kullanılmasını önermemekteyiz. Evet, takılabilir. Hormonlu spiral tercih edilmeli. Çünkü bakırlı spiral ağrıyı biraz arttırabilir. Miyomu olanlarda bu miyom rahim iç yüzeyini bozmuyorsa spiral uygulanabilir. Hatta miyomu olup anormal rahim kanaması olanlarda özellikle hormonlu yani ilaçlı spiralleri tercih etmekteyiz ve uygulamaktayız.