Doç. Dr. Çiğdem Yayla Abide | Rahim İçi Araçlar, Spiraller; Boncuk Spiral, İlaçlı Spiral, Bakırlı Spiral Video 4

Enfeksiyonlar üç ay geçti ve enfeksiyon artık kalmadı ise spiral uygulanabilir. Doktor muayenemiz bu açıdan çok önemlidir. Doktorunuz sizin için en doğrusuna karar verecektir. Bilinenin aksine spirali olanlar, olmayanlara göre daha az dış gebelik yaşamaktadır. Çünkü gebe olma ihtimalleri artık azalmıştır. Ancak spiral ile gebe kalınırsa bu gebeliğin dış gebelik olma ihtimali biraz daha fazladır. Enfeksiyon ve septik şok dediğimiz ciddi enfeksiyon tablosunun gelişme riski nedeniyle spiralin çıkarılmasını önermekteyiz. Çıkarıldığında ise yüzde otuz, otuz beş oranında bir düşük riski vardır. Gebeliğin devamını istemeyen gebelerimize kürtaj önerilmelidir. Spiralle devam eden gebeliklerin yarısı düşükle sonuçlanmaktadır veya erken doğum olmaktadır. Yasal kürtaj sınırımız on hafta olduğunda göz önüne alırsak hastaların Bu seçeneği sunabiliriz. Hayır. Eğer spiral varsa ve cinsellik, cinsel birliktelik sırasında ağrı çekiyorsanız bu normal bir durum değildir. Jinekoloji doktorunuza muayene olmanızı öneririm. Eğer enfeksiyon durumu varsa spiral takılmasını önermemekteyiz. Çıkarılması şart değildir. Ancak hemen antibiyotik ile tedavi edilmelisiniz. En doğru kararı doktorunuzun yönlendirmesiyle vermelisiniz. Tabii önce hastalarımıza alıyoruz. Bir takım sorular soruyoruz. Sonra muayene ve ultrason yapıyoruz. Ve rahim spirali takmaya uygun mu ya da rahim ağzı vulva, vajende yaralar var mı hazne uygun mu? Bunun için bakıyoruz muayene ediyoruz. Rahim ağzını hareket ettirdiğimizde karında ağrı oluyor mu? Bu bizim için önemli bir belirti. Rahimde enfeksiyon var mı? Bunu anlıyoruz. Vajinal akıntı dediğim Kötü kokulu bir akıntı geliyor mu hazneden?Rahim ağzına dokunduğumuzda kanıyor mu? Bunlar muayene sırasında tespit ettiğimiz şeyler ve bunlar çok önemli. Cinsel yolla bulaşan enfeksiyon riskiniz yoksa rutin antibiyotik kullanımı önermemekteyiz. Spiral uygulamadan önce ağrı kesici almanız şart değildir. Ancak yarım saat önce bazı ağrı kesicileri kullanabilirsiniz. İBB veya parasetamol içeren ağrı kesiciler kullanılabilir. Ağrıyı birazcık hafifletmek amacıyla ama zaten ağrılı bir işlem değildir.