Doç. Dr. Çiğdem Yayla Abide | Erken Menapoz

Bu erken yumurtalık yetmezliği tanısı konulduktan sonra ne yapılmalıdır altında yatan sebepleri araştırılmalıdır Doktorunuz tarafından birtakım Kan testleri istenip genetik inceleme açısından yönlendirmeniz gerekmektedir bazı durumlarda Osteoporoz dediğimiz kemik erimesi riski açısından kemik yoğunluk ölçümü istenilmektedir basın şikayetiniz neyse ardından bunun tedavisi planlanmalıdır erken tahmini tam olarak tükenmeden önce yumurtaların toplanıp yumurta dondurma seçeneğinin hastalığı önerilmesi fert için ümit vericidir gebe kalamama şikayeti ile başlayan hastalarda ise çık bebek seçeneği hastaya sunabilmektedir. En yüksek gebelik olasılığı ise yumurta bağışı yani basit donasyonu ile mümkündür ancak birçok ülkede olduğu gibi Türkiye'de de yasal değildir bir erken yumurtalık yetmezliği tanısı almak kadının bostan ve sosyal yaşam bu önemli ölçüde etkilediği için psikolojik ve psikiyatrik destek önemlidir özellikle üreme yeteneğinin kaybı kadınla üzüntü suçluluk duygusu öfke çaresizlik kendine güven kaybı gibi hislere kapılmasına neden olabilmektedir ve çevresiyle olan sosyal ilişkilerinde bulabilmektedir cinsel disfonksiyon sorunu yaşayan kadınlar ise hormon tedavisinden fayda göre bilmektedirler erken menopoz olarak halk arasında söylenen inerken yumurtalık yetmezliğinin tedavisi nedir? tedavisi var mıdır? Hasta öncelikle mucizesinden bir şekilde yaklaşımıdır tedavi ise hastanın şikayet ve bulgularına göre bireysel olarak planlanmalıdır amacımız öncelikle östrojen hormonu eksikliğine bağlı oluşan bulguları tedavi etmek kemik erimesini katlama hastalıklarının oluşma ihtimalini azaltmak ergenlerde eksik olan hormonları yerine koyarak bu telefonda cinsiyet özelliklerinin tamamlanmasını sağlamak ve menopoz yaşına kadar bu tedavi devam ettirmek olmalıdır çocuk istemi olan hastalarda ise biraz önce bahsetmiş.